تبلیغات            درباره ما

مجله گردشگری و سبک زندگی ونیچ
Search
مجله گردشگری و سبک زندگی ونیچ
Search
Close this search box.
چرا به فضای کار اشتراکی نیاز داریم؟

فضای کار اشتراکی یک مفهوم کاملاً جدید در دنیای کار است که با دفاتر معمولی کاملاً تفاوت دارد. امروزه کارکنان و صاحبان شرکت‌های مختلف و یا حتی کارآفرینان حوزه‌های گوناگون در حال کشف مزایای فضای کار اشتراکی هستند. فرقی نمی‌کند که این فضا برای کارهای انفرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد یا برای کل اعضای یک شرکت، در هر صورت سبب شده تا افراد در هزینه، زمان و استرس خرید و حفظ فضای خود و… صرفه‌جویی کنند. با توجه به این موضوع در این مقاله، دلایل اینکه چرا به فضای کار اشتراکی برای کسب و کار خود نیاز داریم را همراه با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

مزیت‌های فضای کار اشتراکی

مهمترین مزیت‌های فضای کار اشتراکی عبارتند از:

مزیت‌های فضای کار اشتراکی

افزایش تمرکز افراد

اگر برای محل کار و فعالیت خود ملکی را اجاره کنید، عموماً بر اساس قرارداد اجاره‌ای مرسوم، مدیریت بحران مستقیماً بر دوش شما قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، اگر اینترنت قطع شود یا لوله‌ای در دستشویی خراب شود، باید دست از کار کشیده و به حل این مشکل بپردازید. این می‌تواند به معنای از دست دادن زمان، انرژی و درآمد باشد. اما وقتی کسب و کار خود را در فضای کار اشتراکی قرار می‌دهید، شرایط اضطراری دیگر برای شما مسئولیتی به همراه نداشته و تمرکز تیم را در حین کار منحرف نمی‌کند.

زیرساخت و امکانات 

مراقبت از زیرساخت‌هایی مانند برق، آب، گاز، اینترنت، پشتیبانی فنی و لوازم روزانه که بازدهی تیم شما تا حدودی به آنها وابسته است، می‌تواند بخش زیادی از روز کاری شما را اشغال کند.حتی اگر بر روی پروژه‌ای متمرکز هستید، همیشه کارهای جزئی مانند پرداخت قبوض و یا تهیه کاغذ چاپگر وجود دارد که باید قبل از کار انجام شوند.اما در فضای کار اشتراکی، امنیت شما تأمین بوده و از زیرساخت‌ها نیز مراقبت می‌شود. حتی می‌توانید آن موارد را از لیست کارهای خود حذف کنید و انرژی خود را کاملاً صرف پیشرفت در کسب و کار خود کنید.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  هر آنچه که باید در مورد هنر ملیله کاری بدانید

انعطاف‌پذیربودن
سنگ بنای محیط‌های کاری مدرنی مانند برخی استارتاپ‌ها، توانایی کار از راه دور است. با راه‌اندازی کسب و کار خود در یک فضای کار اشتراکی که دارای چندین مکان در شهری است که در آن کار می‌کنید و یا حتی در سراسر کشور به این معنا است که تیم شما به انعطاف‌پذیری موقعیت مکانی دسترسی دارد که قبلاً هرگز افراد به این قابلیت دسترسی نداشتند. 

ارتباطات انسانی

همکاری با یکدیگر هنگام انجام کار یک رابطه سودمند متقابل برای ارائه محصولات، خدمات یا راهنمایی‌هایی است که هر یک از طرفین برای پیشبرد اهداف خود نیاز دارند. در فضای کار اشتراکی، تیم شما در کنار افراد حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف تجاری کار می‌کند. این نزدیکی به شما این امکان را داده تا با مدیران عاملان، نویسندگان، نمایندگان بازاریابی، طراحان گرافیک، ویراستاران، هنرمندان دیجیتال، عکاسان و متخصصان مختلف شرکت‌ها همکاری کنید. 

فضای کار اشتراکی

آزادی توسعه یا قرارداد به میل خود

یکی از دیگر از جنبه های منحصر به فرد و مفید یک فضای کار اشتراکی آزادی عمل در استفاده از آن است. برای مثال، تیم شما می‌تواند در فصل بهار از میزهای رزرو شده استفاده کند، سپس در فصل تابستان به یک دفتر خصوصی نقل‌مکان کرده و با گرم شدن هوا به فضای کار اشتراکی باز گردد. انجام این کار می‌تواند به شما کمک کند پول خود را پس‌انداز کنید و با نوسانات بهره‌وری، درآمد و بازار به طورکلی که در دنیای تجارت اجتناب‌ناپذیر است سازگار شوید.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

بازدهی شما همیشه با میزان کاری که در یک روز انجام می‌دهید سنجیده نمی‌شوند. گاهی اوقات، کسب و کار شما از میزان پولی که می‌توانید در فرایند انجام کارها پس‌انداز کرده سود کنید بررسی می‌شود. فضاهای کاری مشترک هزینه‌های سربار و اضافی را به کمترین اندازه ممکن می‌رسانند. همین مزیت به شما این امکان را داده تا زمان، انرژی و سرمایه‌ای که به سختی به دست آورده‌اید را روی جنبه‎‌های مهم‌تر ساختن تجارت خود برای آینده متمرکز کنید.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  ۱۰ راه ساده و فوری برای از بین بردن استرس و اضطراب

​نزدیکی به مشتری‌ها

اگر بتوانید فضای اشتراکی را انتخاب کنید که در حیطه کاری شما بیشتر فعال است می‌توانید به مشتری‌ها و بازار عرضه محصول نزدیک‌تر باشید این ویژگی به شما این امکان را داده تا بهتر با آن‌ها در تعامل بوده و یا راحت‌تر برای جلسات مختلف کاری میزبانشان باشید.همیشه به یاد داشته باشید درآمد ما از جایی است که به مشتری دسترسی داریم.

عوامل مهم در انتخاب فضای کار اشتراکی

 در اینجا چند نکته وجود دارد که باید قبل از استفاده از فضای کار اشتراکی حتماً به آنها توجه کنید:

عوامل مهم در انتخاب فضای کار اشتراکی

  1. نیاز خود را مشخص کنید: قبل از جست‌وجو برای پیدا کردن فضای کار اشتراکی، نیاز خود و هدف خود را از انجام این کار بررسی کنید. آیا می‌توانید در خانه سازنده باشید یا برای بهره‌وری به یک محیط کاری نیاز دارید؟
  2. بررسی: درحالی‌که به دنبال فضا هستید، قبل از درنظرگرفتن فضا، آن را در پلتفرم‌های مختلف بررسی کنید. 
  3. فضا را آزمایش کنید: برخی از فضاهای کار اشتراکی خدماتی را به صورت آزمایشی و رایگان ارائه می‌دهند. پس فرصت انجام آزمایش‌ها را از دست نداده و ببینید آیا محل انتخابی مناسب شماست یا خیر.
  4. ارتباطات جمعی: به همان اندازه که فضای کاری مهم است، نوع افرادی که در آنجا کار می‌کنند نیز اهمیت دارد؛ بنابراین بهتر است با افراد حاضر در فضای مدنظر خود تعامل پیدا کرده و نظرات دست‌اول آنها را برای رسیدن به نتیجه‌ای بهتر دریافت کنید.
  5. امکانات موجود: امکاناتی مانند چاپ، فضای تفریحی، آشپزخانه، پشتیبان برق، غرفه‌های تماس و اتاق کنفرانس از جمله مواردی هستند که قبل از بستن قرارداد باید بررسی شوند.
  6. مقیاس‌پذیری را در نظر بگیرید: مقیاس‌پذیری مکان نکته مهمی است که حتماً باید به آن توجه کرد، زیرا کسب و کار شما در طول زمان رشد می‌کند. پس زیرساخت‌های فضا را در نظر گرفته تا بنا به نیاز آن را به محل کار خود تبدیل کنید.
  7. برنامه‌ریزی برای بازدید: پس از انجام تحقیقات گسترده و بررسی بازبینی، بازدیدی از محل را برای تصمیم نهایی برنامه‌ریزی کنید.
  8. قرارداد: قبل از ثبت قرارداد، مطمئن شوید که شرایط و ضوابط، به خصوص تبصره‌های مربوط به لغو قرارداد رعایت شده است.
شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  شریف‌ تریپ راه حلی مطمئن برای دریافت پاسپورت دومینیکا

سخن پایانی

فضای کار اشتراکی یک فضای اجاره‌ای برای مشاغل کوچک، فریلنسرها و یا کارمندان از راه دور است که چندین نفر به طور هم‌زمان از آن استفاده می‌کنند. این دفتر مشترک امکانات و منابعی را ارائه می‌دهد که می‌تواند به کسب و کارها کمک کند تا بهره‌وری بیشتری داشته باشند، و همچنین در یک محیط مقرون به صرفه، انعطاف‌پذیر و حرفه‌ای فعالیت کنند. این یک روند جدید در کسب و کارها است که ذهن بسیاری از جوانان را به خود جذب کرده است. بهتر است شما هم از نزدیک‌ترین فضای کار اشتراکی موجود در محل زندگی خود بازدید کرده تا بهتر با مزایای این فضا آشنا شوید.

به صفحه رسمی یک نویسنده گردشگری خوش آمدید، جایی که من مکان های جذاب و اغلب نامتعارف در سراسر جهان را کشف می کنم. با توجه به جزئیات و عشق به ماجراجویی، من مشتاق به نمایش گذاشتن تجربیات فرهنگی منحصربه‌فردی هستم که در کتاب‌های راهنما یافت نمی‌شوند. من داستان هایی را از مقصدهای دست نخورده هر گوشه از جهان برای شما آورده ام - با ترکیبی از دانش تاریخی، نکات مفید و حکایات شخصی. سفر من را دنبال کنید تا جواهرات پنهانی را که منتظر کشف هستند کشف کنم! آماده کاوش هستید؟ بیا بریم!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *