تبلیغات            درباره ما

مجله گردشگری و سبک زندگی ونیچ
Search
مجله گردشگری و سبک زندگی ونیچ
Search
Close this search box.
آشنایی با فرودگاه شهر باکو به همراه امکاناتش

مسافرانی که به دنبال مقصدی هیجان انگیز و پر جنب و جوش هستند باید باکو، پایتخت آذربایجان را در نظر بگیرند. باکو با فرهنگی غنی، غذاهای باورنکردنی و جاذبه های متنوع، شهری عالی برای بازدید است. اما با راحتی فرودگاه شهر باکو، رسیدن به آنجا می تواند آسان تر باشد. این فرودگاه مدرن که درست خارج از مرکز شهر قرار دارد، پروازهایی را به مقاصدی در سراسر اروپا و آسیا ارائه می دهد. مسافران می توانند از امکانات و خدمات متنوعی برای لذت بخشیدن به سفر خود از جمله فروشگاه ها و رستوران ها استفاده کنند.

امکانات فرودگاه باکو

فرودگاه شهر باکو دروازه اصلی ورود و خروج آذربایجان است. این فرودگاه بین‌المللی که در پایتخت باکو قرار دارد، ترکیبی منحصربه‌فرد از زیرساخت‌های مدرن و ویژگی‌های کلاسیک منطقه‌ای دارد. هم پروازهای برنامه ریزی شده به شهرهای سراسر جهان و هم خدمات هواپیمای خصوصی به فرودگاه های منطقه ای کوچکتر ارائه می دهد.

فرودگاه شهر باکو سالانه میزبان بیش از 10 میلیون مسافر است که آن را به یکی از شلوغ ترین قطب های هوایی اروپا تبدیل می کند. مسافران می توانند انتظار اتصال مستقیم به شهرهای بزرگ اروپایی مانند لندن، فرانکفورت و پاریس و ارتباط با بسیاری از مقاصد دیگر در سراسر آسیا و خاورمیانه را داشته باشند. این فرودگاه همچنین خدمات بسیار خوبی را به مسافران تجاری ارائه می دهد که به دلیل امکانات رفاهی گسترده ای از جمله اتاق های کنفرانس، امکانات کرایه اتومبیل و سالن های VIP است. علاوه بر این، مغازه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید قبل از حرکت پرواز خود، سوغاتی بردارید یا چیزی برای خوردن بگیرید!

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  جاهای دیدنی باکو در پاییز

امکانات فرودگاه باکو

تاریخچه فرودگاه باکو

فرودگاه باکو، واقع در پایتخت آذربایجان، از سال 1923 به عنوان یک مرکز حمل و نقل کلیدی برای منطقه خدمت کرده است. در ابتدا به عنوان یک فرودگاه در دوران اتحاد جماهیر شوروی ساخته شد، تا سال 1959 بود که فرودگاه بین المللی باکو نام فعلی خود را به خود اختصاص داد و به آن باز شد. پروازهای داخلی و خارجی

از آن زمان به بعد، این فرودگاه از نظر تعداد مسافران و ارتباطات خطوط هوایی با 267 هزار مسافر در سال 1966 در مقایسه با بیش از پنج میلیون مسافر در سال 2018 رشد سریعی را تجربه کرد. این فرودگاه در طول تاریخ خود شاهد ارتقاء و نوسازی قابل توجهی بوده است. برای بهبود خدمات برای مسافران از سراسر جهان با کارهای نوسازی عمده که به ترتیب در سال 2004 و 2008 تکمیل شد.

مراکز خرید فرودگاه باکو

مراکز خرید فرودگاه باکو

فرودگاه بین المللی باکو قطب اصلی مسافران در آذربایجان و فراتر از آن است. این فرودگاه که درست خارج از مرکز شهر قرار دارد، مراکز خرید مختلفی را به مسافران ارائه می دهد که برای چیدن سوغاتی، هدایا و موارد دیگر عالی هستند.

از بوتیک‌های گران‌ قیمت گرفته تا فروشگاه‌های بدون عوارض گمرکی، چیزی برای همه سلیقه‌ها و بودجه‌ها در فرودگاه باکو وجود دارد. مرکز خرید اصلی شامل مجموعه‌ای از برندهای مد برتر، مانند زارا و دیزل، در کنار فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی مانند سامسونگ و اپل است. در اینجا می‌توانید جدیدترین ابزارهای فناوری را انتخاب کنید یا لباس‌های طراحان را برای کمد لباس تعطیلات بعدی خود بگیرید. همچنین مجموعه‌ای از جواهرفروشی‌ها وجود دارد که قطعات نفیس ساخته شده از طلاسازان بومی را ارائه می‌دهند. 

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  جاهای دیدنی باکو در زمستان

رستوران های فرودگاه باکو

رستوران های فرودگاه باکو

فرودگاه بین المللی حیدر علی اف باکو اصلی ترین فرودگاه بین المللی آذربایجان است که به مسافران داخلی و خارجی خدمات رسانی می کند. این فرودگاه که تنها 23 کیلومتر از مرکز شهر باکو فاصله دارد، گزینه های متنوعی برای غذاخوری ارائه می دهد که همه سلیقه ها را برآورده می کند.

فرودگاه دارای چندین کافه و رستوران است که در سراسر پنج ترمینال واقع شده اند. برای یک لقمه سریع قبل یا بعد از پرواز، یکی از فست فودهای محلی مانند KFC یا Burger King را امتحان کنید، که غذاهای مورد علاقه کلاسیک آمریکایی خود را سرو می کنند. اگر به دنبال یک غذای سنتی تری برای لذت بردن در طول استراحت خود هستید، رستوران های با خدمات کامل بسیاری نیز وجود دارند که غذاهای سنتی آذربایجانی مانند دلمه (برگ انگور شکم پر) و پلو (برنج پلو) را ارائه می دهند.

فرودگاه بین المللی باکو؛ فضایی امن و مجهز

در پایان، فرودگاه شهر باکو فرصتی عالی برای مسافران فراهم می کند تا شهر و مناطق اطراف آن را کشف کنند. موقعیت مکانی مناسب و امکانات مدرن آن را به مکانی ایده آل برای شروع ماجراجویی در آذربایجان تبدیل کرده است. ارتباط خوبی با سایر نقاط جهان دارد و هر روز پروازهای زیادی انجام می شود. این فرودگاه همچنین یکی از امن ترین فرودگاه های منطقه است که خدمات انتقال امن را به مسافران ارائه می دهد. علاوه بر این، فروشگاه‌ها و رستوران‌های بسیار متنوع آن، هر آنچه را که مسافران در طول اقامت خود نیاز دارند، فراهم می‌کنند.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  آشنایی کامل با شهر باکو در کشور آذربایجان

به صفحه رسمی یک نویسنده گردشگری خوش آمدید، جایی که من مکان های جذاب و اغلب نامتعارف در سراسر جهان را کشف می کنم. با توجه به جزئیات و عشق به ماجراجویی، من مشتاق به نمایش گذاشتن تجربیات فرهنگی منحصربه‌فردی هستم که در کتاب‌های راهنما یافت نمی‌شوند. من داستان هایی را از مقصدهای دست نخورده هر گوشه از جهان برای شما آورده ام - با ترکیبی از دانش تاریخی، نکات مفید و حکایات شخصی. سفر من را دنبال کنید تا جواهرات پنهانی را که منتظر کشف هستند کشف کنم! آماده کاوش هستید؟ بیا بریم!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *