تبلیغات            درباره ما

مجله گردشگری و سبک زندگی ونیچ
Search
مجله گردشگری و سبک زندگی ونیچ
Search
Close this search box.
برای سفر به باتومی به چه چیزهایی دقت کنیم؟

باتومی، یک شهر ساحلی زیبا که در دریای سیاه در گرجستان واقع شده است، به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از مطلوب ترین مقاصد اروپایی برای سفر است. این هتل ترکیبی منحصر به فرد از امکانات مدرن و فرهنگ سنتی گرجستان را با مجموعه ای از فعالیت ها برای سرگرم کردن همه از جوان تا پیر به گردشگران ارائه می دهد. چه به دنبال ماجراجویی باشید و چه به دنبال آرامش، باتومی برای همه چیزهایی دارد. از سواحل باشکوه گرفته تا موزه‌ها و گالری‌های هنری جذاب، این شهر مطمئناً تاثیرگذار خواهد بود.

آب و هوای شهر باتومی

شهر باتومی، واقع در جمهوری گرجستان، امکانات آب و هوایی متنوعی را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. در طول ماه های تابستان، باتومی روزهای گرم و مرطوب با دمای بالای 80 درجه را ارائه می دهد. با این حال، نزدیکی آن به دریای سیاه آن را بسیار خنک تر از سایر شهرهای گرجستان نگه می دارد. در ماه‌های زمستان درجه حرارت ملایمی بین 40 تا 50 درجه فارنهایت در طول روز و اغلب در شب به زیر صفر می‌رسد.

به دلیل قرار گرفتن در امتداد ساحل شرقی دریای سیاه، به داشتن آب و هوای منحصر به فرد معروف است. این اتفاق منجر به بارش بیشتر در هر چهار فصل در مقایسه با اکثر مناطق دیگر گرجستان می شود. بارندگی را می‌توان در هر زمانی در طول سال انتظار داشت، اما معمولاً در صورت متوسط با دوره‌های گاه‌گاهی باران‌های شدید، به‌ویژه در فصل بهار و اواخر پاییز/اوایل زمستان، کم می‌ماند.

آب و هوای شهر باتومی

مکان های تاریخی شهر باتومی

باتومی شهری در گرجستان است که تاریخ غنی و مکان های تاریخی متنوعی دارد. از خرابه های باستانی گرفته تا بناهای تاریخی و کلیساها، شهر باتومی برای همه کسانی که عاشق کاوش در فرهنگ و تاریخ گرجستان هستند، چیزی را ارائه می دهد.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  جاهای دیدنی باتومی در تابستان

مردم محلی باتومی به تاریخ چند صد ساله شهر خود افتخار می کنند که در بسیاری از مکان های تاریخی موجود در سراسر منطقه قابل مشاهده است. بازدید کنندگانی که به دنبال کشف گذشته هستند، باید با بازدید از قلعه گونیو، یکی از قدیمی ترین قلعه هایی که هنوز پابرجاست، شروع کنند. قدمت این قلعه به دوران رومیان برمی‌گردد و دارای ساختارهای متعددی از جمله قلعه، دیوارها، برج‌ها، حمام‌ها و سازه‌های دیگر است. در داخل آن بقایایی از دوران های مختلف وجود دارد که داستان هایی از زندگی در آن دوران بازگو می کند.

یکی دیگر از مکان های مهم دیدنی، بنای یادبود علی و نینو است که به یک رمان عاشقانه حماسی از سال 1937 نوشته «کوربان سعید» ادای احترام می کند.

مکان های تاریخی شهر باتومی

رستوران های شهر باتومی

شهر باتومی یک نقطه داغ برای مسافران و افرادی است که به دنبال تجربه برخی از منحصر به فردترین و خوشمزه ترین غذاهای جهان هستند. باتومی با نزدیکی به دریای سیاه، رستوران های غذاهای دریایی فراوان و همچنین رستوران های سنتی گرجستانی که در زمینه کباب، خاچاپوری و دسر تخصص دارند، ارائه می دهد. چه به دنبال یک غذاخوری معمولی یا یک غذاخوری لوکس تر باشید، باتومی گزینه های زیادی برای جلب ذائقه شما دارد.

سفر آشپزی خود را در یکی از مکان های مختلف Domino’s Pizza در سراسر شهر آغاز کنید. هیچ راهی بهتر از یک پای پیتزای کلاسیک مملو از پنیر و چاشنی ها وجود ندارد. به علاوه برخی موارد اضافی مانند نان سیر و بال مرغ!

سواحل شهر باتومی

سواحل شهر باتومی

باتومی شهری زیبا است که در امتداد دریای سیاه واقع شده است و سواحل تماشایی زیادی را برای بازدید به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. از آب‌های شفاف و سواحل شنی سفید ساحل در قلعه گونیو گرفته تا دریاچه صورتی منحصربه‌فرد، چیزی برای همه در این شهر پر جنب و جوش وجود دارد. چه به دنبال استراحت یا شرکت در برخی فعالیت های هیجان انگیز باشید، سواحل باتومی مطمئناً تجربه ای به یاد ماندنی را برای شما فراهم می کند.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  جاهای دیدنی باتومی در زمستان

ساحل نزدیک قلعه گونیو یکی از محبوب ترین نقاط برای گردشگران و افراد محلی است. در اینجا، بازدیدکنندگان می توانند از طیف گسترده ای از فعالیت ها از جمله شنا، آفتاب گرفتن و حتی ماهیگیری لذت ببرند! آب‌های آرام برای غواصی ایده‌آل هستند و همچنین مکانی عالی برای قدم زدن عاشقانه در هنگام غروب خورشید هستند. تنها 10 کیلومتر دورتر از باتومی، ساحل خیره کننده دیگری به نام دریاچه صورتی قرار دارد.

سفر به باتومی؛ تماشایی و به یاد ماندنی

در خاتمه، باتومی شهری است که به دلیل فرهنگ منحصر به فرد، معماری خیره کننده و زندگی شبانه پر جنب و جوش ارزش بازدید را دارد. جاذبه هایی وجود دارد که متناسب با همه علایق است، از سبک زندگی در ساحل گرفته تا مکان های تاریخی شهر. با طیف وسیعی از گزینه های اقامتی، از هاستل ها گرفته تا هتل های مجلل، مقصدی مقرون به صرفه است که می تواند با هر بودجه ای تنظیم شود. مردم محلی صمیمی و مناظر خیره کننده باتومی آن را به تجربه ای فراموش نشدنی تبدیل کرده است که می خواهید بارها و بارها به آن بازگردید.

به صفحه رسمی یک نویسنده گردشگری خوش آمدید، جایی که من مکان های جذاب و اغلب نامتعارف در سراسر جهان را کشف می کنم. با توجه به جزئیات و عشق به ماجراجویی، من مشتاق به نمایش گذاشتن تجربیات فرهنگی منحصربه‌فردی هستم که در کتاب‌های راهنما یافت نمی‌شوند. من داستان هایی را از مقصدهای دست نخورده هر گوشه از جهان برای شما آورده ام - با ترکیبی از دانش تاریخی، نکات مفید و حکایات شخصی. سفر من را دنبال کنید تا جواهرات پنهانی را که منتظر کشف هستند کشف کنم! آماده کاوش هستید؟ بیا بریم!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *