تبلیغات            درباره ما

مجله گردشگری و سبک زندگی ونیچ
Search
مجله گردشگری و سبک زندگی ونیچ
Search
Close this search box.
آشنایی با فرودگاه آلانیا و امکانات آن

فرودگاه آلانیا یک مقصد محبوب برای مسافرانی است که به دنبال کشف شهر زیبای آلانیا هستند. فرودگاه آلانیا که در سواحل جنوبی ترکیه قرار دارد، مجهز به امکانات مدرن است و خدمات مربوط به پروازهای مستقیم را از فرودگاه های بزرگ سراسر جهان ارائه می دهد. فرودگاه آلانیا با چشم اندازهای خیره کننده از دریای مدیترانه و جاذبه های اطراف، نقطه ورود ایده آلی برای کسانی است که به دنبال تجربه برخی از بهترین سواحل، استراحتگاه ها و مکان های تاریخی ترکیه هستند.

تاریخچه فرودگاه آلانیا

فرودگاه آلانیا یک فرودگاه منطقه ای واقع در آنتالیا است. این فرودگاه در سال 1965 تاسیس شد و از آن زمان تا کنون حمل و نقل هوایی تجاری را به منطقه ارائه می دهد. این فرودگاه در ابتدا به عنوان یک پایگاه هوایی نظامی ساخته شد، اما در سال 1973 بازسازی های قابل توجهی انجام گرفت تا به یک فرودگاه بین المللی غیر نظامی تبدیل شود.

این تاسیسات با ۲ باند به طول 1800 متر و 2000 متر آغاز شد. با این حال، با توجه به افزایش تقاضا برای پروازهای داخلی و بین المللی، کارهای توسعه گسترده ای در سال 2011-2012 انجام شد که منجر به ساخت باند جدید 3400 متری شد. این فرودگاه آلانیا را قادر ساخت تا هواپیماهای بزرگتری مانند بوئینگ 737-800 و ایرباس A319/320 را اداره کند.

تاریخچه فرودگاه آلانیا

مراکز خرید فرودگاه آلانیا

مراکز خرید فرودگاه آلانیا مکان مناسبی برای تهیه سوغاتی هستند. این مراکز، طیف گسترده ای از فروشگاه ها و رستوران های خرده فروشی را به مسافران ارائه می دهند. چه به دنبال چیزی منحصر به فرد یا یک میان وعده سریع قبل از پرواز خود باشید، آلانیا چیزی برای همه دارد.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  معرفی و آشنایی با بهترین تفریحات در آلانیا

از بوتیک‌هایی که اقلام سنتی ترکیه مانند فرش‌های دست‌بافت و کیف‌های چرمی را می‌فروشند تا فروشگاه‌های مدرن امروزی که تنقلات و نوشیدنی‌ها ارائه می‌کنند، خریداران می‌توانند هر چیزی را که نیاز دارند در مرکز خرید فرودگاه پیدا کنند. فروشگاه‌های فرودگاهی همچنین دارای مارک‌های نام تجاری مانند نایک، ریباک و آدیداس هستند، بنابراین بازدیدکنندگان می‌توانند بدون نیاز به ترک فرودگاه از به روز ترین اجناس مطلع شوند.

مراکز خرید فرودگاه آلانیا

رستوران های فرودگاه آلانیا

فرودگاه آلانیا در شهر مدیترانه‌ای آلانیا واقع شده است و طیف گسترده‌ای از رستوران‌ها را برای مسافران قبل یا بعد از پرواز فراهم می‌کند. چه به دنبال یک فست فود باشید یا به دنبال غذایی مفصل‌تر، مطمئناً رستورانی وجود دارد که متناسب با نیازهای شما باشد.

با گزینه های متنوع از غذاهای بین المللی گرفته تا غذاهای سنتی ترکی، مسافران مشکلی برای یافتن چیزی خوشمزه در فرودگاه آلانیا نخواهند داشت. چندین رستوران در سالن عزیمت از جمله فست فودها مانند برگر کینگ و کی اف سی و همچنین رستوران های نشسته مانند رستوران Cinci وجود دارد که مسافران می توانند از غذاهای سنتی ترکی مانند برگ انگور پر شده و مانتی (راویولی ترکی) لذت ببرند. برای کسانی که به دنبال تجربه ای متفاوت‌تر هستند، چندین غذاخوری محلی نیز وجود دارد که غذاهای تازه تهیه شده با مواد اولیه محلی را ارائه می دهند.

رستوران های فرودگاه آلانیا

فرودگاه آلانیا؛ تجربه‌ای امن و کم‌نظیر برای مسافران

در پایان، فرودگاه آلانیا یک راه عالی برای رسیدن به این منطقه و کشف جذابیت‌هایی است که آلانیا ارائه می دهد. موقعیت مکانی مناسب و کارکنان خوش برخورد باعث شده‌اند تا فرودگاه آلانیا به یک انتخاب عالی برای مسافران تجاری و تعطیلات تبدیل شود. این فرودگاه به جدیدترین تکنولوژی مجهز است که آن را به یکی از امن ترین فرودگاه های ترکیه تبدیل کرده است. علاوه بر این، جاذبه ها و امکانات رفاهی زیادی در این نزدیکی وجود دارد که فرودگاه آلانیا را به مقصدی هیجان انگیز برای تمام مسافران تبدیل می کند.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  آنچه درباره زندگی در آلانیا باید بدانیم

به صفحه رسمی یک نویسنده گردشگری خوش آمدید، جایی که من مکان های جذاب و اغلب نامتعارف در سراسر جهان را کشف می کنم. با توجه به جزئیات و عشق به ماجراجویی، من مشتاق به نمایش گذاشتن تجربیات فرهنگی منحصربه‌فردی هستم که در کتاب‌های راهنما یافت نمی‌شوند. من داستان هایی را از مقصدهای دست نخورده هر گوشه از جهان برای شما آورده ام - با ترکیبی از دانش تاریخی، نکات مفید و حکایات شخصی. سفر من را دنبال کنید تا جواهرات پنهانی را که منتظر کشف هستند کشف کنم! آماده کاوش هستید؟ بیا بریم!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *