تبلیغات            درباره ما

مجله گردشگری و سبک زندگی ونیچ
Search
مجله گردشگری و سبک زندگی ونیچ
Search
Close this search box.
درباره فرودگاه استانبول بیشتر بدانید

فرودگاه استانبول یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان است. این فرودگاه در ترکیه واقع شده است و سالانه بیش از 60 میلیون مسافر را جابجا می کند. فرودگاه استانبول دارای دو ترمینال اصلی ترمینال 1 و 2 است که توسط اتوبوس شاتل به یکدیگر متصل می شوند. این فرودگاه همچنین محل استراحت ترکیش ایرلاینز است که یکی از بهترین سالن های فرودگاهی در جهان است.

تاریخچه فرودگاه استانبول

فرودگاه استانبول اصلی ترین فرودگاه بین المللی است که به استانبول، ترکیه و مناطق اطراف آن خدمات رسانی می کند. این شهر در سمت اروپایی شهر و در حدود 35 مایلی مرکز شهر واقع شده است. فرودگاه استانبول دارای دو ترمینال ترمینال 1 و ترمینال 2 است که با اتوبوس رایگان به یکدیگر متصل می شوند.

فرودگاه استانبول در سال 1953 با نام فرودگاه Yeşilköy با یک باند و یک ساختمان ترمینال کوچک تاسیس شد. این فرودگاه در اولین سال فعالیت خود بیش از 33000 مسافر را جابجا کرد. در اواخر دهه 1960، یشیلکوی سالانه بیش از یک میلیون مسافر را جابجا می کرد و بیش از حد شلوغ شده بود.

برای پذیرش تعداد بیشتری از مسافران، ترمینال جدیدی در سال 1974 ساخته شد. ترمینال جدید ظرفیت فرودگاه را دو برابر کرد که شامل یک مرکز خرید و رستوران بود. در سال 1998 ترمینال سوم برای افزایش بیشتر ظرفیت اضافه شد.

تاریخچه فرودگاه استانبول

مراکز خرید فرودگاه استانبول

فرودگاه آتاتورک استانبول یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان است و همچنین مکانی عالی برای خرید است. این فرودگاه دارای دو مرکز خرید اصلی است: یکی در ترمینال بین المللی و دیگری در ترمینال داخلی.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  همه چیز در مورد مسجد سلطان احمد در استانبول

ترمینال بین المللی دارای طیف گسترده ای از فروشگاه ها، از جمله فروشگاه های بدون عوارض گمرکی است که مشروبات الکلی، تنباکو، لوازم آرایشی و غیره می فروشند. همچنین مغازه های زیادی وجود دارد که سوغاتی و هدایای ترکیه را می فروشند. علاوه بر این، چندین رستوران و کافه در ترمینال بین المللی وجود دارد.

ترمینال داخلی همچنین دارای مجموعه خوبی از مغازه ها از جمله فروشگاه معاف از مالیات است. می توانید غذاهای ترکی را در چندین رستوران در ترمینال داخلی و همچنین گزینه های فست فود پیدا کنید. همچنین چند کافه در ترمینال داخلی وجود دارد.

مراکز خرید فرودگاه استانبول

مراکز خرید فرودگاه استانبول

فرودگاه استانبول دارای رستوران های بسیار متنوعی است که هر مسافری را خشنود می کند. از غذاهای سنتی ترکی گرفته تا غذاهای مورد علاقه بین المللی، چیزی برای همه وجود دارد.

برای کسانی که به دنبال فست‌فود هستند، گزینه های زیادی در دسترس است. مک دونالد، برگر کینگ و کی اف سی همگی در فرودگاه حضور دارند. برای کسانی که غذایی مفصل‌تر می خواهند، رستوران های زیادی نیز وجود دارد.

چه به دنبال یک میان وعده سریع یا یک وعده غذایی کامل باشید، فرودگاه استانبول نیاز شما را برآورده می کند. با گزینه های بسیار زیادی که در دسترس است، مطمئناً چیزی مطابق سلیقه خود پیدا خواهید کرد.

مراکز خرید فرودگاه استانبول

فرودگاه استانبول؛ بزرگ و معتبر

در پایان، فرودگاه استانبول یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان است و مرکز خطوط هوایی ترکیش است. فرودگاه بزرگ، مدرن و کارآمد است. علیرغم بزرگی آن، فرودگاه برای پیمایش آسان است و امکانات رفاهی فراوانی دارد. اگر به دنبال تجربه سفری بدون دردسر هستید، فرودگاه استانبول بهترین مکان برای شماست.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  همه چیز درباره استانبول در کشور ترکیه

به صفحه رسمی یک نویسنده گردشگری خوش آمدید، جایی که من مکان های جذاب و اغلب نامتعارف در سراسر جهان را کشف می کنم. با توجه به جزئیات و عشق به ماجراجویی، من مشتاق به نمایش گذاشتن تجربیات فرهنگی منحصربه‌فردی هستم که در کتاب‌های راهنما یافت نمی‌شوند. من داستان هایی را از مقصدهای دست نخورده هر گوشه از جهان برای شما آورده ام - با ترکیبی از دانش تاریخی، نکات مفید و حکایات شخصی. سفر من را دنبال کنید تا جواهرات پنهانی را که منتظر کشف هستند کشف کنم! آماده کاوش هستید؟ بیا بریم!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *