تبلیغات            درباره ما

مجله گردشگری و سبک زندگی ونیچ
Search
مجله گردشگری و سبک زندگی ونیچ
Search
Close this search box.
جاهای دیدنی مشهد

همه ما با شنیدن نام مشهد یا بارگاه شریف حضرت ثامن‌الائمه خواهیم افتاد. قطعا مهمترین جاذبه گردشگری این شهر، حرم امام رضا (ع) است. با این وجود، مشهد جاذبه‌های طبیعی، تجاری و تفریحی زیادی دارد که در صورت سفر به این شهر، باید از آن‌ها دیدن کرد. در ادامه برخی از جاهای دیدنی مشهد را به شما معرفی خواهیم کرد.

آرامگاه فردوسی

فردوسی را یکی از تاثیرگذارترین افراد در حفظ و انتقال زبان فارسی به نسل امروز می‌دانند. یکی از مهمترین جاهای دیدنی مشهد آرامگاه این حکیم و شاعر خراسانی بوده که هر سال میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی است. علاوه بر مقبره فردوسی حکیم، آرامگاه بزرگانی چون محمدرضا شجریان و اخوان ثالت نیز در این محل واقع شده است. برای بازدید از این مکان باید حدود ۳۰ کیلومتر از مشهد دور شوید.

آرامگاه فردوسی

پارک کوهسنگی

پارک کوهسنگی یکی از بزرگترین پارک‌های مشهد است که دور یک کوه ایجاد شده است. از بالای کوه بخش زیادی از شهر زیر پای شما قرار داد و منظره‌ای زیبا قابل مشاهده است. همچنین درون پارک امکانات تفریحی زیادی مثل استخر قایقرانی، آب‌نما، آلاچیق، پارک بازی کودکان و … ساخته شده است تا مسافران و گردشگران ساعات خوشی را در این پارک سپری کنند.

پارک کوهسنگی مشهد

پارک وکیل آباد

پارک وکیل آباد که به باغ ملک نیز مشهور است، یکی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی مشهد است. این پارک در انتهای ضلع شمالی شهر واقع شده است و وسعت بسیار بزرگی دارد. بسیاری از شهروندان مشهد نیز آخر هفته‌های خود را در این پارک سپری می‌کنند. علاوه بر امکانات گسترده‌ای مثل آلاچیق، استخر، سالن ورزشی، بوفه‌ها، پارک بازی، زمین فوتبال و بدمینتون، مسیرهای پیاده‌روی و … باغ وحش وکیل آباد مشهد نیز در نزدیکی این پارک احداث شده است.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  جاهای دیدنی مشهد در بهار

پارک وکیل آباد مشهد

طرقبه و شاندیز

اگر به جاذبه‌های طبیعی و دیدن دار و درخت علاقه دارید، حتما سری به طرقبه و شاندیز بزنید. این دو شهرستان که در فاصله کوتاهی از مشهد واقع شده‌اند، طبیعت بسیار زیبایی دارند. همچنین رستوران‌ها و کافه‌های بسیار زیادی در دل این طبیعت وجود دارد. در نتیجه می‌توانید یک وعده غذایی خوشمزه و دلنشین را در این منطقه خوش آب‌وهوا میل کنید.

طرقبه و شاندیز مشهد

پارک‌های آبی مشهد

یکی از مهمترین جاهای دیدنی مشهد، سرزمین موج‌های آبی است. به طور کل مشهد یکی از برترین شهرهای ایران در حوزه تنوع پارک‌های آبی است. علاوه بر سرزمین موج‌های آبی، پارک ساحلی آفتاب، مجموعه موج‌های خروشان و پارک آبی ایرانیان از دیگر مجموعه‌های آبی این شهر است که تجهیزات و وسایل سرگرمی بسیار زیاد و متنوعی دارند. اگر در فصل پاییز و زمستان به مشهد سفر کردید، حتما یک روز را به حضور در یکی از این مجموعه‌ها اختصاص دهید.

پارک‌های آبی

باغ و موزه نادری مشهد

در زمان حکومت افشاریان، مشهد پایتخت ایران بوده و از آن دوره، آثار و میراث زیادی به جا مانده است. بازدید از باغ و موزه نادری شما را با شکوه و ابهت نادرشاه افشار و تاریخ ایران در آن برهه زمانی بیشتر آشنا خواهد کرد. همچنین محوطه این مجموعه محیطی سرسبز و دلنشین دارد و آرامگاه نادرشاه نیز در همین محل واقع شده است.

باغ و موزه نادری مشهد

مسجد گوهرشاد

مسجد گوهرشاد که در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع) واقع شده است، یکی از جاذبه‌های مذهبی و فرهنگی شهر مشهد محسوب می‌شود. این مسجد در دوران تیموریان ساخته شده است. گنبد این مسجد تاریخی و زیبا ۴۱ متر ارتفاع داشته و هر مناره آن ۴۳ متر بلندی قامت دارد. ایوان مسجد گوهرشاد تابلویی نفسی از هنرنمایی‌های معماران و هنرمندان دوران تیموری است.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید  بهترین زمان سفر به مشهد

مسجد گوهرشاد

رود پارک، کوه پارک و پارک خورشید

از جاهای دیدنی مشهد که در سال‌های اخیر احداث شده‌اند، می‌توان به پارک خورشید و کوه پارک اشاره کرد. این دو مکان تفریحی که بر روی کوه‌های شمالی شهر واقع شده‌اند، به نوعی بام شهر مشهد محسوب می‌شوند. پارک‌های سراسری که دارای آبشار مصنوعی، پلکان کوهی، مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی و امکانات تفریحی مختلف است. همچنین رود پارک نیز پروژه‌ای دیگر در راستای زیباسازی شهر مشهد است. رودپارک شامل یک رود مصنوعی و فضای سبز و محیط‌های تفریحی در اطراف رود است.

رود پارک، کوه پارک و پارک خورشید

به جز مکان‌ها و جاذبه‌های ذکر شده، شهر مشهد دارای جاذبه‌های متعددی است که بازدید از آن‌ها در فصول مختلف، علی‌الخصوص پاییز و زمستان، بسیار مهیج و لذت‌بخش خواهد بود. در نتیجه پس از حضور در بارگاه شریف امام هشتم، از گشت‌وگذار در شهر مشهد و بازدید از جاذبه‌های گردشگری به هیچ وجه غافل نشوید.

به صفحه رسمی یک نویسنده گردشگری خوش آمدید، جایی که من مکان های جذاب و اغلب نامتعارف در سراسر جهان را کشف می کنم. با توجه به جزئیات و عشق به ماجراجویی، من مشتاق به نمایش گذاشتن تجربیات فرهنگی منحصربه‌فردی هستم که در کتاب‌های راهنما یافت نمی‌شوند. من داستان هایی را از مقصدهای دست نخورده هر گوشه از جهان برای شما آورده ام - با ترکیبی از دانش تاریخی، نکات مفید و حکایات شخصی. سفر من را دنبال کنید تا جواهرات پنهانی را که منتظر کشف هستند کشف کنم! آماده کاوش هستید؟ بیا بریم!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *